12 czerwca 2018

PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały w Rzeszowie umowę na zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na stacji Rzeszów Główny. W efekcie ma być komfortowo i funkcjonalnie. Prace ruszą jeszcze w tym roku.

Podróżni zyskają nowoczesną stację z wyższymi, funkcjonalnymi peronami, czytelnym oznakowaniem i z systemem informacji dla pasażerów, dostosowana do obsługi pasażerów z ograniczoną możliwością poruszania się. Będzie winda i ruchome schody oraz przejście pod torami, a tunel zastąpi dotychczasową kładę, dzięki czemu będzie to bezpieczne połączenie południowej i północnej części miasta. Wiceminister infrastruktury Andrzej Bittel mówił, że to istotna inwestycja dla pasażerów. – Jednym z celów jest wyeliminowanie wszystkich dysfunkcji, które w tej chwili występują. tym samym wpisuje się w założenia rządowego programu „Dostępność Plus”.

Aktualnie realizowany jest w Polsce Krajowy Program Kolejowy o wartości 67 miliardów zł, z czego 40 mld zł pochodzi z dofinansowania unijnego. Na terenie województwa podkarpackiego realizowane są inwestycje warte 3 mld zł. – dodał wiceminister Andrzej Bittel.

W ramach inwestycji PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przebudują w Rzeszowie 4 wiadukty. Nowy przystanek Rzeszów Zachodni będzie ważnym efektem inwestycji PLK. Obiekt przewidziano w rejonie wiaduktu nad Aleją Wyzwolenia. Mieszkańcy zyskają tu lepszy dostęp do kolei. Przystanek będzie wyposażony w wiaty, ławki i informacje pasażerską. Skorzystają z niego osoby o ograniczonej mobilności, gdyż na peronach zaplanowano windę oraz pochylnię.– mówi Arnold Bresh, członek zarządu Polskich Linii Kolejowych.

W Rzeszowie jeden wiadukt będzie przebudowany przy ul. Batorego, a trzy nad Aleją Wyzwolenia. Dzięki wzmocnieniu i poszerzeniu obiektu przy ul. Batorego sprawniej i bezpieczniej pojadą pociągi Poprawi się znacznie komunikacja drogowa. Poziom bezpieczeństwa na rzeszowskich torach zwiększy przebudowa ulicy i montaż nowych urządzeń na przejeździe kolejowo-drogowym przy ul. Marii Konopnickiej. PLK wymienią również tory, sieć trakcyjną i urządzenia sterowania ruchem kolejowym.

 

Koniec inwestycji przewidziany jest na 2021 rok. Wartość umowy to 205 mln zł. Prace wykona konsorcjum 4 firm: Track Teck Constructions, Inzynieria Rzeszów, Intop Warszawa i Infrakol.

Agnieszka Radochońska-Kloc