19 lutego 2019

Euroregion Karpacki ma już 26 lat. Związek regionów przygranicznych z Polski, Ukrainy, Słowacji i Węgier powstał, by umacniać współpracę transgraniczną. Dziś wspólnie budują Markę Karpacką.

Stowarzyszenie Euroregion Karpacki Polska to najbardziej doświadczona i profesjonalna instytucja, która działa na rzecz Karpat – uważa Dawid Lasek, wiceprezes stowarzyszenia.

Dawid Lasek powiedział w Radiu Via, że dla Euroregionu Karpackiego najważniejsza jest teraz inicjatywa tworzenia Marki Karpackiej, która narodziła się dzięki współpracy z Instytutem Turystyki w Szwajcarii.

To swego rodzaju strategia karpacka, pokazująca drogę wszechstronnego rozwoju obszaru w oparciu o potencjał przyrodniczy i kulturowy – powiedział nasz gość.

Z założenia Marka Karpacka ma być produktem globalnym i wejść jako oferta do katalogu biur podroży nie tylko w Europie, ale na całym świecie.

Całość rozmowy tutaj

Małgorzata Oczoś-Błądzińska