9 marca 2020

Ankieterzy, którzy dzwonią do Pacjentów, działają na zlecenie Narodowego Funduszu Zdrowia. W razie jakichkolwiek wątpliwości można potwierdzić ich tożsamość kontaktując się z Telefoniczną Informacją Pacjenta, pod bezpłatnym numerem 800 190 590.

Od 2 marca do osób, które ostatnio przebywały w szpitalu mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ. Zadając kilka pytań sprawdzą, czy pacjenci są zadowoleni z warunków leczenia i pobytu w placówce. Dzięki zebranym informacjom Fundusz dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy. Badanie jest pilotażem, dlatego nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach.

Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów: Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu? Jaka była jakość wyżywienia? Czy komunikacja była zrozumiała? Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami? Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne? Czy bezpośrednie otoczenie było czyste? Czy w nocy była cisza? Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu? Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala? Każdy z obszarów można ocenić w skali od 0 do 10 – mówi Rafał Sliż, rzecznik prasowy podkarpackiego oddziału NFZ

W czasie rozmowy z ankieterem NIE PODAWAJMY żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy np. informacji o badaniach, z których korzystaliśmy). To ważne dla naszego bezpieczeństwa. Ankieterzy zadadzą tylko dziewięć wymienionych wyżej pytań. Nie potrzebują danych Pacjenta i nie będą o nie prosić -dodaje Rafał Śliż

 

Iwona Kosztyła