15 marca 2019

Światowy Dzień Konsumenta to doskonała okazja do tego, by przypominać w jaki sposób konsumenci są chronieni, ale także jakie mają obowiązki.

Konsumenci wciąż podpisują umowy, które są dla nich niezrozumiałe, nie znają też swoich praw i nie wiedzą jak o nie walczyć. Tylko w ubiegłym roku do rzeszowskiego rzecznika Federacji Praw Konsumenta trafiło ponad 4,5 tys spraw. Po raz 36 obchodzony jest na całym świecie Dzień Konsumenta. W tym roku zbiega się z jubileuszem powołania urzędu rzecznika konsumenta. To okazja, by podnieść nieco naszą świadomość i wiedzę dotyczącą praw i obowiązków.

Prawie co 10. Polak zetknął się z niejasną dla niego umową. Opowiedział o tym znajomym, rodzinie albo podzielił się doświadczeniem w internecie. Co czwarty z tych, którzy spotkali się z nieprawidłowościami, nie zrobił niczego wiedząc, że umowa naruszyła jego interesy – wynika z badań przeprowadzonego z okazji Światowego Dnia Konsumenta.

Iwona Kosztyła