12 marca 2025

Osoby posługujące się językiem migowym mogą umówić się na wideorozmowę z pracownikiem Krajowej Administracji Skarbowej (KAS). Rozmowa będzie tłumaczona w czasie rzeczywistym przez tłumacza polskiego języka migowego.

Krajowa Administracja Skarbowa uruchomiła usługę „Wideorozmowa ze wsparciem tłumacza polskiego języka migowego”. Usługa ta umożliwia konsultacje podatkowe z pracownikiem KAS, przy wsparciu certyfikowanego tłumacza polskiego języka migowego.

Jesteśmy otwarci na potrzeby podatników. Dostosowujemy usługi KAS do różnych grup naszych klientów, również tych ze szczególnymi potrzebami. Dzięki wideorozmowie osoby posługujące się językiem migowym mogą skontaktować się z naszym ekspertem i uzyskać potrzebne informacje. Mogą to zrobić z dowolnego miejsca, wystarczy dostęp do internetu i urządzenie z kamerą. Wprowadzamy tego typu rozwiązania, ponieważ chcemy zwiększać dostępność usług administracji skarbowej i eliminować kolejne bariery komunikacyjne – podkreśla zastępca Szefa KAS Małgorzata Krok.

Jak umówić wideorozmowę?

Wideorozmowę można umówić elektronicznie. W tym celu należy wypełnić formularz na stronie internetowej:  wizyta.podatki.gov.pl/wideorozmowa .

Wypełniając formularz klient musi wpisać swoje dane:

  • imię i nazwisko,
  • PESEL lub NIP,
  • numer telefonu kontaktowego,
  • adres e-mail.

Po przesłaniu formularza, klient otrzyma na podany adres e-mail potwierdzenie i link do spotkania.

Podczas wideorozmowy można uzyskać informacje zarówno w sprawach ogólnych, jak i indywidualnych. Informacje indywidualne zostaną przekazane, jeśli rozmówca uwierzytelni się  telePINem  wygenerowanym w e-Urzędzie Skarbowym.

Wideorozmowy z pracownikami KAS będą prowadzone we wtorki i czwartki w godzinach 09:00-12:00.

Szczegółowe informacje o usłudze są dostępne pod adresem:  podatki.gov.pl/skontaktuj-sie-z-nami/wideorozmowa .

Źródło: Izba Administracji Skarbowej w Rzeszowie

Ks. Jakub Nagi

Skip to content