10 grudnia 2021

default

Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta 67 mln zł finansowana jest ze środków budżetowych.

Od 12 grudnia na linii Ocice – Rzeszów pojadą przyjazne środowisku pociągi elektryczne. Nowy system zasilania zapewni sprawniejsze podróże dalekobieżne i regionalne. Zasilanie trasy w energię elektryczną zapewnią podstacje trakcyjne w Chmielowie, Nowej Dębie, Cmolasie, Widelce i w Rzeszowie. 

Elektryfikacja jednotorowej trasy Ocice – Rzeszów umożliwia zwiększenie oferty dla podróżnych. W nowym rozkładzie jazdy 2021/2022 na trasie przewidziano więcej pociągów dalekobieżnych i regionalnych, m.in. do Stalowej Woli Południe oraz do Warszawy i Szczecina. Wśród ok.35 połączeń są też aglomeracyjne relacji Rzeszów Główny – Kolbuszowa – Rzeszów Główny, które zaplanowano od stycznia 2022 r. Pociąg Intercity z Rzeszowa do Szczecina, zamiast przez Przeworsk, Nową Sarzynę, pojedzie krótszą, zelektryfikowaną trasą przez Kolbuszową, Tarnobrzeg.

 

W 2019 r., na linii Ocice – Rzeszów PLK wybudowały mijankę w Majdanie Królewskim. Zwiększyła się przepustowość trasy. Na przystanku przygotowano też nowy peron. Wcześniej na linii dla wszystkich podróżnych zapewniono dostępność do pociągów. W 2016 r. wybudowano nowy przystanek w Chmielowie i wydłużono peron w Głogowie Małopolskim.

Iwona Kosztyła