5 lutego 2021

Powstanie nowy peron i przejście podziemne z windami.

Od lutego na stacji kolejowej Mielec rozpoczął się kolejny etap prac związanych z rewitalizacji trasy Mielec – Dębica, zwiększającej dostępność kolei na Podkarpaciu. Powitanie Powstanie nowy peron i przejście podziemne z windami. Prace są elementem Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. realizowana  jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podkarpackiego.

W lutym wykonawca rozpoczyna kolejny etap robót na stacji Mielec – budowę torów, rozjazdów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz obiektów.

Efektem prac reaktywacji trasy Mielec-Dębica jest udostępniony we wrześniu ur. dla ruchu towarowego na odcinek toru Mielec – Kochanówka. Roboty obejmują także sieć trakcyjną, przejazdy kolejowo-drogowe i obiekty inżynieryjne oraz urządzenia sterowania ruchem kolejowym

 

Prace na odcinku Mielec – Dębica, są częścią umowy PLK za 188 mln zł netto, podpisanej w październiku 2018 r.. Wykonawca ma jednocześnie zaprojektować inwestycje na trasie Padew – Mielec – Dębica.

 

 

Iwona Kosztyła