26 marca 2021

Więcej informacji nt. Przeprowadzonych badań można znaleźć na stronie internetowej WSIiZ w zakładce blog naukowy.

Pracownicy Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania prowadzili badania naukowe nt. roli mediów społecznościowych w radzeniu sobie z cukrzycą. Celem badań było określenie jaką rolę spełniają polskie media społecznościowe w procesie radzenia sobie z cukrzycą. Analizie poddano zawartość grup i profili w dwóch najpopularniejszych w Polsce portalach społecznościowych, czyli Facebooku i Instagramie. Obszary poddane badaniu reprezentowały szeroki przekrój grup dostępnych dla diabetyków oraz ich rodzin, niezależnie od typu cukrzycy.

 

„Kiedy dostajemy diagnozę ciężkiej i nieuleczalnej choroby, często pierwszą reakcją jest szok, ale potem szukamy informacji i wsparcia, by oswoić nową sytuację. Gdzie się zwrócić? Kto może nam pomóc? Odpowiedź, która powinna się nam nasunąć to oczywiście: służba zdrowia. Nie zawsze jednak otrzymujemy tam takie wsparcie, jakiego potrzebujemy lub oczekujemy. Czy w takiej sytuacji mogą pomóc media społecznościowe? Okazuje się, ze tak – mówi dr Monika Struck – Peregończyk z Katedry Nauk o Polityce i Administracji WSIiZ

 

Iwona Kosztyła