Usługa „Mobilny Urzędnik” polega na obsłudze spraw urzędowych na terenie Rzeszowa w miejscu zamieszkania osoby uprawnionej do skorzystania z usługi.
Z pomocy mogą skorzystać osoby niepełnosprawne bądź w podeszłym wieku, które mają trudności z dotarciem do urzędu.
Mieszkańcy Rzeszowa muszą spełniać przynajmniej jeden z wymogów:
1. posiadają orzeczenie o niepełnosprawności,
2. posiadają orzeczenie o całkowitej lub częściowej niezdolności do pracy,
3. są w wieku powyżej 65 lat, z trwałym lub czasowym ograniczeniem możliwości poruszania się,
4. są osłabione chorobami, z czasowym lub trwałym ograniczeniem możliwości poruszania się i dotarcia do miejsca świadczenia usług,
5. są osobami zależnymi w wieku powyżej 15 lat,
6. są opiekunami faktycznymi osób zależnych,
7. są opiekunami w ramach pieczy zastępczej.
Urzędnik, który odwiedzi obywatela w jego domu, dostarczy druki urzędowe i pomoże w ich wypełneniu.
„Mobilny urzędnik” to projekt realizowany przez Fundację Partycypacji Społecznej wraz z partnerami, w ramach którego gminy z całej Polski wprowadzają nowe rozwiązanie. Jest to odpowiedź na potrzeby mieszkańców o specjalnych potrzebach. Pracownicy urzędów dotrą do osób, które do urzędów dotrzeć nie mogą.