30 kwietnia 2019

Nowoczesna stacja Rzeszów Główny, dobre połączenie Mielec-Dębica oraz Podkarpacie -Lubelszczyzna, komfortowe perony dla podróżnych i lepszy dostęp do pociągów – to efekt inwestycji Krajowego Programu Kolejowego za ponad 2 mld zł, współfinansowanych ze środków UE.

Inwestycja w kolej to spora zmiana z korzyściami przede wszystkim dla pasażerów, ruchu towarowego, to również odciążenie w ruchu drogowym – mówi Bogdan Rzońca, przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury. Dodatkowo Spółka PkP Cargo rozważa razem z Agencją Rozwoju Przemysłu wznowienie produkcji wagonów w Gniewczynie.

Jak dodaje przewodniczący sejmowej komisji infrastruktury, nie ma mowy o wyłączaniu linii kolejowych i zamykaniu połączeń, ale o ciągłym rozwoju.

Ireneusz Merchel, prezes zarządu Polskich Linii Kolejowych, mówi, że w rozwoju koeli bardzo ważna jest infrastruktura. Modernizacja i rozbudowa infrastruktury kolejowej jest prowadzona w całej Polsce. Zwrócił również uwagę, że wraz z rozwijającą się infrastrukturą kolejową potrzebni będą fachowcy do pracy na kolei, być może taki kierunek zostanie utworzony na Politechnice Rzeszowskiej.

Już niedługo zobaczymy efekty rozwoju infrastruktury kolejowej. W czerwcu dla pasażerów będzie dostępny nowy przystanek Rzeszów Zachodni. Na trasie Kraków-Rzeszów-Przemyśl pasażerowie korzystają z 34 przyjaznych przystanków, w maju w sośnicy Jarosławskiej zostanie oddany do użytku kolejny odnowiony przystanek. Kontynuowane i planowane inwestycje przyniosą kolejne efekty.

Agnieszka Radochońska-Kloc