31 stycznia 2019

Przy Starostwie Powiatowym w Rzeszowie został powołany powiatowy rzecznik konsumentów. Do rzecznika mogą zgłaszać się mieszkańcy powiatu rzeszowskiego.

Rzecznik może udzielić bezpłatnych porad prawnych, wystosować pozew czy przeprowadzić interwencje.

Zgłosić może się każdy kto ma uzasadnione zastrzeżenia do jakości produktów lub usług, za które zapłacił i nie może wyegzekwować od sprzedawcy reklamacji – powiedział w Radiu Via Jacek Świder, powiatowy rzecznik konsumentów.

Choć spektrum spraw, jakim zajmuje się rzecznik konsumentów jest bardzo szerokie, nie można zwrócić się z każdym problemem. Rzecznik nie pomoże w sprawach roszczeń przedsiębiorców czy w przypadku zastrzeżeń dotyczących naruszenia danych osobowych. W gestii rzecznika nie leży także rozwiązywanie sporów z urzędami.

Mieszkańcy powiatu rzeszowskiego o pomoc konsumencką mogą zgłaszać się we wtorki, w środy i czwartki od godz. 9:00 do 15:00 lub pod nr tel. 17 867 14 73. Rzecznik przyjmuje w pokoju 413 A w budynku Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego w Rzeszowie.

Całość rozmowy tutaj

Małgorzata Oczoś-Błądzińska