2 sierpnia 2019

Od czerwca br. trwa przebudowa dworca głównego PKP w Rzeszowie. Będą wyższe, zadaszone perony, windy, ruchome schody, a do tego podziemny tunel pod torami – tak będzie wyglądał przebudowany Dworzec Główny w Rzeszowie . 

Kompleksowa przebudowa dworca głównego w Rzeszowie wiąże się z szerokim zakresem prac na torach i peronach. Podróżni muszą liczyć się z pewnymi utrudnieniami. Jak mówi Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., musiała min. zostać wprowadzona komunikacja zastępcza.

Aby ułatwić podróżującym poruszanie się na terenie dworca, zamieszczono min. tablice informacyjne i rozdano ulotki informacyjne. Pomocy podróżnym udzielają także informatorzy, którzy znajdują się na terenie całego dworca. Podróżni zauważają, że utrudnienia w postaci dużej ilości schodów odczuwają najbardziej osoby starsze. 

Przebudowie uległa także kładka nad torami, której zdemontowano dwa z pięciu przęseł od strony ul. Kochanowskiego. Zapewniona jest bezpieczna droga do centrum miasta wydzielonym przejściem tymczasowym i pozostałą częścią kładki. Rozbiórka pozostałych części obiektu nastąpi po wybudowaniu przejścia pod torami. 

Podróżujący mogą już korzystać z nowego, dodatkowego przystanku Rzeszów- Zachodni.

Zwiększenie komfortu obsługi pasażerów i lepszy dostęp do pociągów dla osób o ograniczonej mobilności to tylko dwie z wielu korzyści ,które niesie ze sobą realizowana inwestycja. 

Wartość podpisanej w czerwcu 2018 r. umowy na stację Rzeszów – współfinansowanej ze środków unijnych Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko – to 205 mln zł netto. Jej zakończenie planowane jest w połowie 2021 r. 

Agnieszka Bojda