19 maja 2022

Rzeszow Fot. Grzegorz Bukala / UM Rzeszow

Kolejni mieszkańcy Rzeszowa korzystają z możliwości załatwienia spraw urzędowych u siebie w domu. Pozwala na to usługa „Mobilny Urzędnik”, którą uruchomił Urząd Miasta Rzeszowa.

Usługa „Mobilny Urzędnik” polega na obsłudze spraw urzędowych na terenie Rzeszowa w miejscu zamieszkania potrzebującej osoby. Pracownik Urzędu Miasta Rzeszowa dostarczy potrzebne druki urzędowe, pomoże w ich wypełnieniu, przyjmie niezbędne dokumenty, a następnie zarejestruje je w urzędzie. Jeżeli sprawa tego wymaga urzędnik dostarczy także np. wydaną decyzję w prowadzonej sprawie.

Pomoc jest skierowana do mieszkańców Rzeszowa o szczególnych potrzebach, głównie seniorów oraz osób, które z powodu niepełnosprawności mają ograniczenia w poruszaniu się i nie mogą samodzielnie dotrzeć do urzędu.

Z usługi „Mobilnego Urzędnika” w Urzędzie Miasta Rzeszowa korzystają mieszkańcy głównie w zakresie spraw związanych z wymianą dowodu osobistego. Ostatnio realizowaliśmy także zgłoszenie dotyczące złożenia deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi. Pracownicy rzeszowskiego magistratu odwiedzili panią Eugenię, której stan zdrowia nie pozwala na wizytę w urzędzie. „Mobilny Urzędnik” odpowiedział na jej pytania, pomógł wypełnić niezbędne formularze, a następnie złożył je w urzędzie.

 

Potrzebę załatwienia sprawy można zgłosić na dwa sposoby:

  • telefonicznie dzwoniąc na Infolinię Urzędu Miasta Rzeszowa, pod numer tel. 1 77 88 99 00 (zgłoszenia można dokonać także za pośrednictwem członka rodziny, czy opiekuna) od poniedziałku do piątku, w godzinach od 7.30-15.30.
  •  za pośrednictwem poczty elektronicznej – wysyłając zgłoszenie na adres: mobilny.urzednik@erzeszow.pl

W zgłoszeniu należy krótko wyjaśnić czego dotyczy sprawa oraz podać swoje dane: imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz numer telefonu do kontaktu. Tą drogą załatwiane są różne sprawy, od złożenia wniosku i wydania Ogólnopolskiej Karty Seniora, przez pomoc dla przedsiębiorców, po kwestie dotyczące wymiany i wydawania dowodu osobistego.

Zgłoszenia do „Mobilnego Urzędnika” są realizowane w środy i czwartki w godzinach od 9 do 14. Urzędnicy spotykają się z mieszkańcem w najbliższym dniu, w którym dostępny jest wolny termin. Obsługa mieszkańców w ten sposób jest bezpłatna.

 

 

Małgorzata Oczoś-Błądzińska